Popularne posty

Teraz czytam

Teraz czytam

Wkrótce!

Wkrótce!

Oceny

10/10 - Arcydzieło
9/10 - Rewelacja
8/10 - Bardzo dobra
7/10 - Dobra
6/10 - Niezła
5/10 - Średnia
4/10 - Ujdzie
3/10 - Słaba
2/10 - Bardzo słaba
1/10 - Nieporozumienie

Liczba odwiedzin

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Obserwatorzy

sobota, 24 września 2016
Autor: Wolf Haas
Tytuł: Brennerova
Wydawnictwo: Burda książki
Liczba stron: 252


















Książka przyciągnęła moją uwagę swoją okładką. Niby nic szczególnego, ale dziwnym sposobem nie mogłem oderwać od niej oczu. Czułem, że czeka na mnie dobra przygoda.

Głównym bohaterem książki jest Simmon Brenner, który jest prywatnym detektywem i emerytowanym komisarzem. Prywatnie jest partnerem Herty, która została zmuszona odejść na wcześniejszą emeryturę. Jaki był tego powód? Spoliczkowała ucznia. Dzięki temu odkryła swoją pasję jaką są podróże. Co natomiast robi Simmon? Od czasu do czasu lubi przeglądać profile ślicznych Rosjanek na profilach randkowych. Pewnego razu zakłada on sobie fikcyjny profil na jednym z takich portali i zaczyna flirtować z jedną z dziewczyn. Co jest w tym wszystkim najlepsze? Przekonuje sam siebie, że to tylko dla zabawy. I tu właśnie zaczynają się schody. Ów flirt, który w rzeczywistości nim nie jest, wprowadza Brennera w świat, od którego normalni ludzie stronią z daleka. Bo kto z nas chciałby się mieszać w handel ludźmi i porachunki gangsterskie?

Książka ta jest już ósmym tomem przygód Simmona Brennera. Osobiście nie czytałem poprzednich tomów tego cyklu, jednak nie miałem problemów, aby odnaleźć się w fabule stworzonej przez autora. Ksiażka ta ma wszystkie cechy kryminału - pojawią się trupy i zagadki do rozwiązania. No i oczywiście detektyw, który podejmie się śledztwa. Ma za zadanie odnaleźć siostrę Nadieżdży, która prawdopodobnie została porwana przez handlarzy ludźmi.

Zaskoczył mnie fakt, iż Brenner jest innym detektywem niż reszta. Jest postacią strasznie flegmatyczną i nie przywiązuje większej wagi do prowadzonego śledztwa. Zdziwiło mnie strasznie to, co zrobił na miejscu zbrodni. Zamiast zadzwonić po policję i zostawić wszystko tak jak zastał to... posprzątał. Tak, dobrze czytacie. Nie mogłem wyjść ze zdumienia.

Książka jest godna polecenia. Jeśli chcecie wejść do brudnego Moskiewskiego świata pełnego handlu ludźmi, prostytucji i narkotyków, to ta pozycja czeka właśnie na Was. Siostra zaginionej dziewczyny odkrywa karty a Wiedeński detektyw jest dla niej ostatnią deską ratunku.


Ocena: 8/10

Brennerova [Wolf Haas]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki 
dziękuję Wydawnictwu

0 komentarze: